Cykl pytań do Akiry Toriyamy związanych z filmem Dragon Ball Z: Battle of Gods. Pytania wraz z odpowiedziami ukazywały się co tydzień w kolejnych numerach japońskiego magazynu Weekly Shōnen Jump (począwszy od wydania #14/2013 z dnia 4 marca 2013).

Jak powstawała fabuła "Battle of Gods"?

Wycinek z wydania #14/2013
#14/2013

Zaczęło się 2 lata temu. Pomysły "Boga Zniszczenia" i "Super Saiyanina God" zrodziły się już wtedy, jednak pierwotnie historia była zbyt mroczna. Zdecydowałem się więc uczynić ją według starego dragonballowego schematu, tak aby była przyjaźniejsza dla dzieciaków. Zapoczątkowało to moje zaangażowanie się w tę historię.

W czym tkwi sekret powstania Boga Zniszczenia Beerusa?

Wycinek z wydania #15/2013
#15/2013

W moich pracach jest wielu bogów... (śmiech) Uzmysłowiłem sobie, że w takiej sytuacji zaprojektowanie kolejnej humanoidalnej postaci może być ciężkie, dlatego stworzyłem go jako kota. Myśląc o kocich bóstwach, ubrałem go w egipski strój. Dodało mu to jednocześnie trochę złowieszczej aury, jestem więc z niego zadowolony!

Dlaczego zdecydował się pan na osadzenie akcji właśnie w tym przedziale czasowym?

Wycinek z wydania #16/2013
#16/2013

Pomyślałem: "Stary, naprawdę ich postarzałeś w ostatnim rozdziale mangi", nawet dodałem Vegecie wąsa. (śmiech) Wybrałem ten okres, bo wszyscy bohaterowie są u progu maksymalnej siły. Kilka lat po walce z Buu, ale jeszcze przed narodzinami Pan.

Czym jest Super Saiyanin God?

Wycinek z wydania #17/2013
#17/2013

Pojawienie się Boga zostało ustalone już w początkowym etapie produkcji Battle of Gods. Jest on związany z fabułą filmu, jednak sam w pewnym momencie pomyślałem: "Bóg to trochę przesada". (śmiech) Co do projektu, to powstał na bazie krzykliwego Super Saiyanina, którego zbalansowałem do granic możliwości.

Co pan myśli na temat swojego udziału w filmie?

Wycinek z wydania #17/2013
#17/2013

Było zabawnie! Tym razem poświęciłem się tworzeniu historii, i z zadowoleniem patrzę, jak ręce innych ludzi uczyniły ją kilkakrotnie przyjemniejszą. W szczególności kulminacyjna walka przewyższyła moje oczekiwania!

Skąd pomysł na wątki romantyczne?

Wycinek z wydania #18/2013
#18/2013

Zawarłem w filmie kilka romantycznych wątków, ale efekt końcowy to zbieg okoliczności. (śmiech) Jestem naprawdę słaby w tworzeniu romantycznych historii. Nawet jeśli takie jest tło opowieści, unikam tego, kiedy faktycznie zaczynam coś rysować.

Czy opracował pan jakiś prolog?

Wycinek z wydania #19/2013
#19/2013

Beerus jest Bogiem Zniszczenia, nie chciałem więc, by pojawił się bez dobrego powodu i z miejsca siał zamęt. Nawet jeśli nie jest to przedstawione w filmie, to zawsze staram się wymyślić przekonujące wprowadzenie w mojej głowie... Chociaż szybko je zapominam. (śmiech)

Co oznacza takie zakończenie?

Wycinek z wydania #20/2013
#20/2013

Myślę, że jeśli chodzi o sposób zakończenia ostatniej walki, to wrażenia mogą być bardzo różne... Co do mnie, będę szczęśliwy, jeśli tylko rozbudzę w ludziach poczucie "pewnej ekspansji ku następnemu". Coś w stylu: "czy nie ma już nic, co mogłoby się pojawić?". (śmiech)

Tłumaczenie: Katz
Korekta: Shounen

powrót do "Wywiady"
STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIE: POLITYKA PRYWATNOŚCI
Anime Revolution Sprites Twierdza RPG Maker