Forum Dragon Ball Nao

» Dragon Ball Z: Super Saiya Densetsu / Legend of Super Saiyan

Strony:   1, 2, 3
Kenji Harima Mężczyzna
Super Saiyanin
Super Saiyanin
Kenji Harima
Wiek: 32
Dni na forum: 3.224
Posty: 497
Hidden napisał(a):
jak ludzie radzili sobie na SNESie.
Grind. Jakkolwiek jeśli komuś nie chciało się zbytnio męczyć z grindem no to jedynie przed walką z Kuim trzeba swoje przecierpieć i wytrenować postacie do 25 poziomu (Gohanek ma wtedy 15k BP, a reszta lekko ponad 10). Dalej jest już łatwo, a po dołączeniu Vegety wręcz sielanka, ponieważ ma najmniejsze wymagania jak chodzi o exp. Dodatkowo Goku, Gohan i Vegeta mają w pakiecie Zenkai, ale to już trzeba znać mechanikę gry.

Niemniej jeśli ktoś lubi tłuc mobki (wszak to RPG) to taka rada, że warto pomęczyć się i dopakować postacie do 45 poziomu przed wizytą u Guru Nameczan.

Głównie z tego powodu, że ten daje bonus w postaci trzech poziomów do góry, więc ziemscy bohaterowie dobijają do maksa tj. od Gohana do Chaozu (48 to ich maksymalny level). To jest jeden z tych tytułów, gdzie znajomość gry przekłada się na dużo większą korzyść jeśli zrobi się coś o wiele szybciej. Pakowanie z najsilniejszymi przeciwnikami gdzieś przed finałową walką zajmie zdecydowanie więcej czasu, bo ilość expa jest wręcz horrendalna.

Problem tak naprawdę jest tylko przy Vegecie i Nappie, bo rozwój jest ograniczony jakby twórcy wręcz siłowo chcieli wymusić naukę rozgrywki, a gracze nie mieli zbyt łatwo. Bez karty dziadka Gohana i Piccolo ani rusz przy walce z Nappą. Kaio tez nie zaszkodzi.

Co do samej gry...

Tytuł doskonały. Gra to oczywiście duchowy spadkobierca Dragon Ball Z II: Gekishin Freeza wydanej na NES, bo i też ją tworzyło TOSE, ale cała rozgrywka wykonana jest o wiele, wiele lepiej, a przede wszystkim przejrzyściej.

Co wpływa na tą doskonałość? Przede wszystkim nieszablonowość jak chodzi o skład, trochę możliwości gdy mowa o wyborach gracza np. jak nie uratujemy od razu Dendiego tylko pójdziemy po jedną ze Smoczych Kul możemy zabić dwóch Nameczan, którzy jej pilnują, Piccolo może, ale nie musi dokonać asymilacji z Dendim. Jest trochę tego typu smaczków.

Dodatkowo historia nie jest totalnie jeden do jednego. Przypominam to gra z 1992 roku , a takich rozwiązań raczej oczekuje się od współczesnych tytułów. Tymczasem od trzech generacji konsol Bandai ma na to totalnie wywalone i nawet w bijatykach próżno obecnie szukać scenariuszy typu "what if...".

Przy "Dragon Ball: Kakarot" bardzo się zawiodłem pod tym względem. Już kiedyś o tym pisałem, ale liczyłem na różne fabularne furtki (np. że jednak Goku, czy Vegeta wykończą Cella jeśli gracz tego zechce przez co następne wydarzenia pójdą alternatywnym torem) i otwarty świat, a ostatecznie wyszło jak zawsze. Budokai tylko z liczbami plus sztywne ramy fabularne tzn. przerobienie po raz 193858 śmierci Kuririna z rąk Tyrana i sprowokowanie tym przemiany Goku w SSJ Innymi słowy... wiecznie to samo tylko w nieco lepszej oprawie graficznej.

Ile można... jeszcze w grze, która dała sobie RPG jako gatunek.

Tutaj tego nie ma -> chcemy to poświęcamy odpowiedniego członka drużyny i Goku dostaje SSJ. Nie chcemy to wystarczy Kaio-Ken i pomoc pozostałych członków drużyny by zrobić finał. Niektóre walki można olać totalnie np. z wymienionym na początku żołdakiem Freezera. Można też przy którejś fazie z Freezerem przemienić Gohana w Oozaru jeśli się wie jakie warunki trzeba spełnić żeby dostać odpowiednią kartę jako trzecie życzenie od Porungi.

Gra ma tylko trzy wady:

-Oklepana muzyka. Łącznie jest chyba... z sześć utworów???
-Jest zdecydowanie za krótka.
-Brak kontynuacji.

Jakkolwiek można to podzielić przez dwa, bo zawsze jest tak, że na początku producenci gier nie potrafią w pełni wykorzystać możliwości danej konsoli. No może z wyłączeniem dawnego Konami i Capcomu. Dopiero przy Chrono Triggerze i Tales of Phantasii widać w pełni możliwości SNESa.
Hidden Mężczyzna
"Rōnin
Rōnin
Hidden
Wiek: 32
Dni na forum: 6.831
Plusy: 1
Posty: 1.206
Skąd: Kraków
Szczerze wydaje mi się, że i ja nie ograniczałem się w grindzie. W końcu Pokemony robią swoje, ja na gejm boju przeszedłem Yellowy tak, że 4 na 6 pokemonów wyfarmiłem na lvl 65, by mieć pewność, że pokonam Ligę... Jako, że farmiłem na pokemonach lvl 38 -42 to były to ciężkie 2 tygodnie... Ale Liga była bułeczką z masełkiem. Byłem upartym 12-latkiem.


Tak czy inaczej odkopałem swój sejw (tak, trzymam takie rzeczy na dysku latami) i widzę, że mam raczej mocną ekipę levelem, tzn 45-47 lvl. Przeczytałem jednak troszkę wiki i wychodzi na to, że można tu mieć nie 125k BP na Gohanie tylko nawet milion. I można, tak jak wspomniałeś, co wziąłem za pomyłkę - scalić się z Dendiem. Mój Piccolo ma tylko milion BP, więc chyba takiej wypasionej fuzji nie przeszedł, nawet na Yt widzę, że ma 1,9miliona bez kart dodajacych BP...
Obraz

Cóż, w mojej głowie wciąż żywy jest obraz walk z Freezerem, gdzie nie chcę nikomu pozwolić umrzeć i za wszelką cenę próbuję go pokonać, a tylko Goku jest w stanie zadać jakiś przyzwoity demedż. Widzę, że te kilka leveli robi dużą różnicę. I jestem szczerze tym zaskoczony, bo dobrze pamiętam, że długo farmiłem postacie.

Biję pokłony przed ekspertem.
~~~~~
Co do aktualnego rynku gier Dragon Balla to się zgodzę - na ładnie, efekty, shadery, błyski. Ale tylko ten tytuł (przedmiot tego tematu) oraz Supersonic Warriors na DSa przychodzą mi na myśl, gdy myślę o wciągających (czyli alternatywnych) fabułach. Już na ps2 rzygać się chciało - znów Raditz, znów Freezer zabija Kuririna, znowu Cell... Jasne, Kakarot wygląda świetnie, ale fabularnie to odgrzewane kotlety. Po raz tysięczny. Ach, jeszcze Shin Budokai 2 pokazywał przyszłość Trunksa i jego walki w Buu Sadze. Ale z ręką na sercu tego nie skończyłem.

Dla proformy myślę, że warto też wspomnieć Budokai 2. Ostatnio troszkę w niego grałem, miksuje on oryginalną fabułę dość swobodnie, ale jest to wszystko bardzo umowne i nie jest też zbyt ciekawe.

Akira Toriyama 1955 - 2024
Obraz
Wyświetl posty z ostatnich:
Strony:   1, 2, 3

Forum DB Nao » » » Dragon Ball Z: Super Saiya Densetsu / Legend of Super Saiyan
Przejdź do:  
DB NaoForum DB NaoAninoteAnimePhrasesDr. Slump
Powered by phpBB
Copyright © 2001-2024 DB Nao
Facebook