Dana Dominiak jest przewodniczącą firmy Webfoot Technologies odpowiedzialnej za ukazanie się gry Dragon Ball Z: The Legacy of Goku. Wywiad został przeprowadzony w 2001 roku.

Jaka była wasza reakcja, gdy dowiedzieliście się, że będziecie pracować przy grze o Dragon Ball Z?

Oczywiście byliśmy bardzo podekscytowani. W Webfoot jest naprawdę wielu fanów DBZ, dlatego to było jak spełniające się marzenie. Byliśmy świadomi, jak bardzo oczekuje się dobrej gry o DBZ. Ponadto mieliśmy doskonałe wytłumaczenie do oglądania DBZ. Co za wspaniała praca!

Jak długo jesteś fanką serii? Jaka jest twoja ulubiona postać?

Wiele osób z Webfoot jest fanami DBZ i ogólnie anime. Paru jest także wielkich fanów mangi. Na przykład Israel Smith w swoim biurze narysował na ścianie ogromny portret Buu. Natomiast moją ulubioną postacią jest Vegeta. Jestem fanką Dragon Balla od kilku lat, ale inni są nimi od naprawdę długiego czasu. Jeden z programistów pamięta, że oglądał te serię we Fancji ponad 15 lat temu, w rezultacie widział ją w 3 językach: francuskim, hiszpańskim i angielskim. Inny programista z Argentyny oglądał przez wiele lat z hiszpańskim dubbingiem.

Jakie są inne gry, nad którymi pracowałaś?

Nasz zespół stworzył ponad czterdzieści produktów w ciągu ostatnich 8 lat. Między innymi stworzyliśmy parę naprawdę świetnych gier, włączając w to Super Huey III i Forbidden Forest III, które wciąż są w sprzedaży. Webfoot jako firma tworzyła gry na PC, Maca, PDA i PocketPC, ale doświadczenie naszych pracowników obejmuje również konsole, jak Sony PlayStation, 3DO, Coin-Op, Atari Jaguar, a także klasyczne komputery, jak Amiga i Atari ST.

Za co jesteś odpowiedzialna podczas tworzenia tego tytułu (np. programowanie, projektowanie itd.)?

Zajmuję się po trochu wszystkim, łącznie z programowaniem, grafiką i projektowaniem. Teraz praca przy tworzeniu gier jest bardziej wyspecjalizowana, mamy więc pracowników, którzy zajmują się np. tylko programowaniem lub grafiką 3D.

Ile osób pracuje nad The Legacy of Goku?

Nad grą pracuje wielu programistów, grafików i projektantów poziomów. Ogólnie jest czterech głównych programistów, ponad pięciu grafików i jeden muzyk. Ponadto kilkadziesiąt dodatkowych osób, w tym projektanci, testerzy i ludzie pracujący przy wielu innych aspektach.

[...]

Czy używaliście jakichś specjalnych akcesoriów podczas produkcji (np. figurki)?

Korzystaliśmy ze wszystkiego, co można sobie wyobrazić. Między innymi oryginalnych japońskich kaset video, stron internetowych, czasopism o DBZ, zabawek, płyt DVD, mangi, naklejek i plakatów, dosłownie wszystkiego, co mogłoby nam pomóc w tworzeniu takich gier. Na szczęście wiele z tych rzeczy mieliśmy już przy sobie, bo w naszym zespole jest tak wielu fanów DBZ!

Mamy figurki z DBZ i inne przedmioty rozrzucone po całych naszych biurach, na każdym biurku można coś znaleźć. Gdybyś wszedł do naszego biura, nie miałbyś wątpliwości, że pracujemy nad grą z DBZ. FUNimation robi świetną robotę przysyłając nam najnowsze materiały. Kiedy dostajemy od nich paczkę, każdy jest podekscytowany, bo wie, że w środku będą nowe świetne zabawki.

[...]


powrót
STRONA KORZYSTA Z PLIKÓW COOKIE: POLITYKA PRYWATNOŚCI
Anime Revolution Sprites Twierdza RPG Maker