Forum Dragon Ball Nao

» Automatyzacja rodzi lenistwo a lenistwo niszczy

dicker Mężczyzna
Gekokujō
Gekokujō

Wiek: 36
Dni na forum: 662
Ostrzeżenia: 2
Posty: 23
Gdy animatorzy tworzyli DB 30 lat temu, korzystali z takich narzędzi, jakie mieli.
Wielu ułatwień czy technologii wtedy nie było, i dzięki ciężkiej pracy stworzyli wspaniałą animację.
Dzisiaj ułatwienia i technologie już są, a więc mniej pracy jest wkładane w tworzenie animacji.
Widać to gołym okiem, i to ma być coś dobrego?
Automatyzacja i technologia ma nas pozbawić zupełnie talentów i zdolności? Do tego to ma zmierzać?
I nie mówię tu o wszystkim, tylko o tworzeniu animacji, są dziedziny gdzie technologia naprawdę pomaga i jest dobra.
Przenoszenie ciężkich przedmiotów itp. tutaj tak, technologia na plus i automatyzacja.
Ale animacja to pewnego rodzaju sztuka, talent, coś jak malowanie.
Czy malarz może zastąpić pędzel czymś innym? Czy to byłby dalej malarz?
Czy to byłoby prawdziwe malarstwo?
Gdzie większość obrazu byłoby efektem zautomatyzowanej pracy komputera? No nie.
Dlatego docenia się obraz, bo malarz włożył w niego cały swój talent i zdolności.
Uważam, że pewnych rzeczy technologia nie zastąpi i nie może zastąpić wręcz nie powinna, a szkodzi.
Gdzie te emocje na twarzach bohaterów? Gdzie ta swoboda, dzikość, płynność ruchu, naturalność?
To tylko człowiek potrafi zrobić i o to zadbać, żaden komputer żadna technologia.
Sztuka niech pozostanie sztuką, talent talentem, a technologia technologią, w tym zakresie że możemy sobie na ekranach oglądać to anime, przenosić na pendrivach itp. tutaj tak tutaj technologia ma swoje pole manewru.
Ale sztuki nie powinno się dotykać i zastępować żadnymi ułatwieniami czy technologiami.
Jeżeli twórcy tego nie zrozumieją, będzie tylko gorzej.
Tego się nawet fajnie nie ogląda, te całe efekty, światełka, nie robią wrażenia, bo nie włożono w nie tak naprawdę prawdziwej pracy i talentu. Wszystko to technologia i automatyzacja.
vegeta391 Mężczyzna
Super Saiyanin 4
Super Saiyanin 4
vegeta391
Wiek: 30
Dni na forum: 5.712
Plusy: 4
Posty: 2.007
Myślę, że podobnie mówiono, gdy ukiyo-e i shunga zostały wyparte przez mangę i eromangę (hentajce). Tutaj dobrze sprawdzi się pełna mądrości łacińska maksyma o, temora, o, mores.

Czy malarz może zastąpić pędzel czymś innym? Czy to byłby dalej malarz?
Czy to byłoby prawdziwe malarstwo?
Nie tylko byłoby, ale nawet jest. Zachęcam do poszperania po sieci.


dicker napisał(a):
To tylko człowiek potrafi zrobić i o to zadbać, żaden komputer żadna technologia.
Słyszałeś kiedyś o technologii przechwytywania ruchu (motion capture). Mało który ołówkarz tak ci zanimuje, że postać będzie wyglądała jak żywa istota.
Zresztą komputery nie są problem, pies jest pogrzebany w bylejakości. Mantra maksimum zysku, minimum kosztów owocuje adekwatnie do kwintesencji tegoż zamysłu. Animacja DB to niskobudżetówka, tworzona prymarnie w celu podgonienienia sprzedaży dupereli Bandaia (vide główny sponsor), co się przekłada na fakt, iże z potęgą Pixara bym tego w życiu Warszawy nie zestawiał.

Dawniej Hanna-Barbera, Marvel czy nawet Disney outsource'owały część swojego dorobku na tapet Toei Animation, dziś Japończyki w tej materii ustąpiły pola Koreańcom, a sami mają quasi-BPO w formie TOEI Animation Phils., Inc. Nie można oczekiwać cudów, jak się daje ludziom ekskrement zamiast pensji. Zresztą statystyczny Hamburger czy Kitajec – największe rynki zbytu, jeśli idzie o pełnometrażówki kinowe – i tak grzecznie łykną, więc po kiego się starać?

MyAnimelist
Warto posłuchać:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
dicker Mężczyzna
Gekokujō
Gekokujō

Wiek: 36
Dni na forum: 662
Ostrzeżenia: 2
Posty: 23
vegeta391 napisał(a):
i tak grzecznie łykną, więc po kiego się starać?
Tak zwyczajnie, z pasji. Przecież ludzie tam nie liczą pieniędzy, praca jest jak hobby, to nie Polska.
Mają wszystko, są bogaci, co im szkodzi spokojnie i z pasją to robić? Ciężko to zrozumieć.
Hidden Mężczyzna
"Rōnin
Rōnin
Hidden
Wiek: 32
Dni na forum: 6.809
Posty: 1.205
Skąd: Kraków
vegeta391 napisał(a):
dicker napisał(a):
To tylko człowiek potrafi zrobić i o to zadbać, żaden komputer żadna technologia.
Słyszałeś kiedyś o technologii przechwytywania ruchu (motion capture). Mało który ołówkarz tak ci zanimuje, że postać będzie wyglądała jak żywa istota.
Tu się przypomina studio Arc od bijatyk takich jak FighterZ czy seria Guility Gear. Ci goście najpierw budują modele 3D postaci, ale żeby zadać animacyjnego szlifu, każda klatka animacji jest edytowana, postacie wyginane, koślawione, by nadać ruchom dynamiki i uzyskać zdecydowanie lepszy efekt.

Liczylem, że to będzie coś co również zrobią w Super Hero, ale tam nie uświadczylem takiej dynamiki, chociaż film przeklikałem z tego jednego CAMA, który znalazłem.

Akira Toriyama 1955 - 2024
Obraz
vegeta391 Mężczyzna
Super Saiyanin 4
Super Saiyanin 4
vegeta391
Wiek: 30
Dni na forum: 5.712
Plusy: 4
Posty: 2.007
Hidden napisał(a):
Liczylem, że to będzie coś co również zrobią w Super Hero, ale tam nie uświadczylem takiej dynamiki, chociaż film przeklikałem z tego jednego CAMA, który znalazłem.
Masz na myśli animację z gier czy cutscenek. Owszem, filmiki w story Strive'a wyglądają świetnie, ale są też mało dynamiczne i śmierdzą lightnovelką. Animacja i anatomia walk rządzą się swoimi prawami w ARC i nie chciałbym, by tak wyglądał cały film DB.

MyAnimelist
Warto posłuchać:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Alkis Mężczyzna
Full Power SSJ
Full Power SSJ
Alkis
Wiek: 22
Dni na forum: 1.548
Posty: 661
vegeta391 napisał(a):
Hidden napisał(a):
Liczylem, że to będzie coś co również zrobią w Super Hero, ale tam nie uświadczylem takiej dynamiki, chociaż film przeklikałem z tego jednego CAMA, który znalazłem.
Masz na myśli animację z gier czy cutscenek. Owszem, filmiki w story Strive'a wyglądają świetnie, ale są też mało dynamiczne i śmierdzą lightnovelką. Animacja i anatomia walk rządzą się swoimi prawami w ARC i nie chciałbym, by tak wyglądał cały film DB.

FighterZ rządzi się swoimi prawami a Super Hero swoimi, nie widzę sensu by Toei się tak niepotrzebnie bawiło. A mimo to doceniam piękno wizualne tego filmu i uważam że ma duszę mimo narzekania autora na to jak to kiedyś wszystko było robione klatka po klatce a teraz to same leniwe ptaki bo mają okazję skorzystać z rozwijającej się technologii by testować nowe możliwości w przypadku animacji.


Sorry to nie lata 90 technologia idzie do przodu

Ten post był edytowany 2 razy, ostatnio zmieniony przez Alkis: 20.07.2022, 23:13
Kenji Harima Mężczyzna
Super Saiyanin
Super Saiyanin
Kenji Harima
Wiek: 32
Dni na forum: 3.202
Posty: 497
Hidden napisał(a):
Tu się przypomina studio Arc od bijatyk takich jak FighterZ czy seria Guility Gear. Ci goście najpierw budują modele 3D postaci, ale żeby zadać animacyjnego szlifu, każda klatka animacji jest edytowana, postacie wyginane, koślawione, by nadać ruchom dynamiki i uzyskać zdecydowanie lepszy efekt.
BlazBlue i tylko BlazBlue

Alkis napisał(a):
Sorry to nie lata 90 technologia idzie do przodu
Nowe nie znaczy lepsze, a i lepsze bywa wrogiem dobrego. Jeśli mowa o animacji w potencjalnych filmach kinowych to dla mnie ideałem jest to. Klasyka dopakowana współczesnymi ozdobnikami i intensywniejszymi kolorami:



Niestety przy walce z Goku jakość spada i jest mocna stylistyka z początkowego "Super", a ta z Gogetą to połączenie jedno z drugim.
Alkis Mężczyzna
Full Power SSJ
Full Power SSJ
Alkis
Wiek: 22
Dni na forum: 1.548
Posty: 661
Nowe nie znaczy lepsze, co nie oznacza że chciałbym aby nowe produkcje były w jakości 240p i tym starym filtrem który jest przestarzały na obecne standardy tylko dlatego że Zetka tak wyglądała. Chcą eksperymentować z CGI to niech próbują, kto nie ryzykuje ten świata nie zdobędzie. Ja bym chciał powrotu Shintaniego do DB, bo jego kreska jest po prostu przyjemna i dobrze się ją animuje.
Wyświetl posty z ostatnich:

Forum DB Nao » » » Automatyzacja rodzi lenistwo a lenistwo niszczy
Przejdź do:  
DB NaoForum DB NaoAninoteAnimePhrasesDr. Slump
Powered by phpBB
Copyright © 2001-2024 DB Nao
Facebook