dziesiąty wpis w cyklu "Prawie wszystkie prace Akiry Toriyamy". Tym razem jest to ilustracja, która znalazła się na okładce wydanej 26 stycznia 1987 gry Dragon Quest II: Akuryō no Kamigami na konsolę Family Computer (Famicom), a więc równo 31 lat temu.
Toriyama odpowiedzialny jest za projekty postaci i potworów oraz ilustracje dla serii gier Dragon Quest od 1986 roku, kiedy wydano jej pierwszą część. Najnowsza ukazała się 29 lipca 2017 w Japonii – Dragon Quest XI: Sugisarishi Toki o Motomete.
Toriyama wielokrotnie odwoływał się do prac nad grą w cotygodniowych komentarzach publikowanych w Weekly Shōnen Jumpie. Przy okazji premiery 74 rozdziału mangi DB, w maju 1986, napisał:
Przy rozdziale 108 w styczniu 1987:
Przy rozdziale 141 we wrześniu 1987:
Kazuhiko Torishima, redaktor mangaki, w wywiadzie dla Forbesa tak opisywał okoliczności włączenia Toriyamy do zespołu tworzącego grę Dragon Quest, w nawiązaniu do rozbudowy growej sekcji w Jumpie:
Cykl wystartował 15 stycznia 2018 – w dodawanych raz dziennie od poniedziałku do piątku wpisach autorzy przedstawiają nietuzinkowe materiały związane z Akirą Toriyamą, jak ilustracje mangaki, projekty postaci, wywiady.
Na oficjalnej stronie Dragon Balla zamieszczono
Toriyama odpowiedzialny jest za projekty postaci i potworów oraz ilustracje dla serii gier Dragon Quest od 1986 roku, kiedy wydano jej pierwszą część. Najnowsza ukazała się 29 lipca 2017 w Japonii – Dragon Quest XI: Sugisarishi Toki o Motomete.
Toriyama wielokrotnie odwoływał się do prac nad grą w cotygodniowych komentarzach publikowanych w Weekly Shōnen Jumpie. Przy okazji premiery 74 rozdziału mangi DB, w maju 1986, napisał:
Dragon Quest jest niebezpieczny! Doszło do tego, że nie byłem w stanie pracować i żona mi go zabrała!
Dragon Quest II na Famicom jest tak fajny, że nie jestem w stanie pracować!
W końcu skończyłem tworzyć potwory do Dragon Quest III. Ta gra wygląda całkiem fajnie!
Horii rozpoczął w tamtym czasie pracę w studiu Enix nad grami Portopia Renzoku Satsujin Jiken i Okhotsku ni Kiyu: Hokkaido Rensa Satsujin Jiken. Ja i mój zespół mieliśmy fioła na punkcie gier fabularnych na Apple, jak Ultima, pomyślałem więc, że powinniśmy stworzyć grę fabularną z Horiim jako scenarzystą. Ale wtedy nie mielibyśmy uzasadnienia dla włączenia tego do Weekly Jumpa, dlatego postanowiłem przyjąć do zespołu Toriyamę, który miał odpowiadać za projekty postaci.